اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

روش مراقبه

Collapse
X
  • Filter
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

  • روش مراقبه

    سلام خدمت دوستان
    در مدت زمانی که مراقبه میکنیم باید بعد از مدتی روش اونو عوض کنیم در واقع مثل اینه که با واحد از پایین شهر میخوای به بالای شهر بری و در طول مسیر باید از یه واحد به واحد دیگه بدی تا بالاخره به مقصد برسی در واقع هر روش مراقبه انسان رو به به جای مشخص میرسونه
    من الان دنبال یه روش مراقبه بجز روش تنفس آگاهانع میگردم روشی که دینامیک و پویا نباشه و بدون سر وصدا باشه چون اکثرا تنها نیستم دوستان چه روشی رو پیشنهاد میکنن
    درباره یوگا هیچ اطلاعاتی ندارم اگر میشه دوستان توضیح بدید؟

  • #2
    سلام دوست عزیز
    این سایت دروس یوگا و تمرینات پیشرفته مدیتیشن تمرینات تنفسی و تانترا رو به شکلی روان و عالی داره اموزش میده که جدیدا به فارسی داره ترجمه میشه مطالبش تمرینات فوق پیشرفته که کمتر جایی دربارش بحث میشه مثل کچاری مودرا یونی مودرا تمرینات کندالینی و ...

    فهرست دروس اصلی
    دروس تانترا

    تمرین اجاپا جاپا یا تنفس ستون مهره ای(برای پاکسازی نادی ها و چاکرا ها) سپس مراقبه با مانترا ( در این سایت توضیح داده شده) یا مراقبه سکوت ذهن میتونه تاثیر چشمگیری داشته باشه.

    البته نوع پیشرفته تر تنفس ستون مهره ای در کتاب اسرار تمرکز میتونید پیدا کنید. همچنین پیشنهاد میدم کتاب اسرار تمرکز- کندالینی یوگا- آموزش مراقبه - اسرار تنفس - هاتا یوگا و این سایت که بهتون معرفی کردم که از مبانی تا تمرینات فوق پیشرفته به خوبی توضیح داده شده با خوندن اینا میتونید چهار چوبی از تمرینات یکپارچه برای گسترش آگاهی استفاده کنید.

    Comment


    • #3
      قدم اول مراقبه چیست؟ از کجا شروع کنم؟

      درود بر دوستان خوبم.
      در زمینه مراقبه، بسیاری از دوستان بدلیل حجم عظیم اطلاعاتی که در منابع مختلف و اینترنت وجود داره، تعریف درست و یا تمرین مناسبی برای شروع راه در دست ندارن. در حالیکه قدم اول برای هر تمرین معنوی، عرفانی، جادویی و حتی استفاده صحیح از روانگردان ها، ابتدا سکوت ذهن و توانایی ورود به خلسه و قدرت مراقبه ست.
      بنظر بنده در خصوص مراقبه، دانش و تجربه عملی پایه نیاز هست که تاپیک های انجمن در این حیطه بسیار مفید اما ناکامل هستند. میتونید کتاب ها، کلاس ها، دوره ها و وبسایت های متعددی واسه آموزش قدم به قدم مراقبه پیدا کنید اما بهترین منبع که نه گیجتون کنه و نه تبلیغات محسوب بشه، اوشو هست. کتاب های اوشو خصوصا کتاب های تانترا که به زبان فارسی هم ترجمه شدن، میتونه مقدمه عالی برای درک مفهوم مراقبه باشه.
      بعنوان تمرین های عملی هم؛ در وهله اول این رو عرض کنم که اگر تعریف مناسبی از مراقبه داشته باشید متوجه میشید که هر کاری میتونه مراقبه باشه. حتی همین تایپ کردن من یا مطالعه شما دوست خوبم.
      اما تمارین کاربردی و منظمی که برای رسیدن به خلسه به کار شما بیان، همونطور که تشبیه کردین، باید مرحله به مرحله تغییر کنند و بله سطوح مختلفی هستن که باید طی بشن و اگر سطوح پایه ای رو بخواین اسکیپ کنید، احتمال پیشرفت در قدم های بعدی کم هست.
      بعنوان مثال اولین مرحله و تمرین بسته به استعدادهای بالقوه شما و البته نیازتون برای نوع خلسه، میتونه بین تمرکز روی صدا یا شی متغییر باشه. صدا میتونه یک مانترا، ذکر یا تکرار اسم خودتون یا هر حرف بی معنی باشه. هدف ایجاد تمرکز و سکوت ذهن هست. شی هم میتونه بیرونی باشه مثل یک نقطه روی دیوار، یا شعله شمع یا ماه و خورشید. و یا درونی باشه مثل نبض، تپش قلب و موثرتر از همه مسیر حرکت تنفس.
      بعد از خبرگی در این تمارین میتونید به مراقبه های بی شکل برسید که در اونجا هیچ چیزی برای تمرکز وجود نداره و صرفا خلا و نیستی هست!
      از طرفی مراقبه پویا که اشاره کردین؛ همونطور که از اسمش مشخصه مراقبه پویا یعنی بجای سکوت و سکون شما در صدا و حرکت به خلسه وارد شید. رقص مراقبه پویاست.
      طور کلی هر تمرینی که منجر به سکوت ذهن شما بشه، نوعی مراقبه ست و شما با توجه به شرایط خودتون میتونید مراقبه مطلوبتون رو پیدا کنید.
      توصیه م واسه مبتدی ها اینه که هر تمرین رو در بازه های 7 روزه و یا مضربی از 7 انجام بدن. مثل دو هفته یا 21 روز و... . البته دقت کنید که هر کدوم از این مراحل رو میتونید انقدر جدی و مداوم انجام بدین که صرفا با یک تمرین به خلسه وارد شید. حتی گفته شده بودا فقط با مراقبه بین دم و بازدم به روشنیدگی رسید.

      *به امید سعادت و آرامش برای شما دوستان خوبم.

      Comment

      Working...
      X